IJsvereniging Oosterblokker/Westwoud...

Bestuurslid op 'glad' ijs!

...biedt:

IJsvereniging Oosterblokker / Westwoud ( gemeente Drechterland ) biedt in de winterperiode heel veel mensen plezier met het schaatsen op de ijsbaan ( met name in een periode van een schoolvakantie ). Vele bezoekers komen uit Oosterblokker en Westwoud. Maar ook uit dorpen als Blokker, Zwaag, Hoorn, Hoogkarspel, Zwaagdijk, Lutjebroek maar ook bijv. uit Enkhuizen komen er enthousiaste schaatsers naar de ijsbaan aan de Stationsweg in Westwoud.
In de zomerperiode biedt de ijsvereniging ruimte op haar ijsbaan aan Westvolver. De beachtak van Westvolver maakt in deze periode gebruik van de beachvelden welke aan de zuidkant van de ijsbaan gelegen zijn. Aan het einde van het zaalseizoen stappen velen over naar het zand. Niet alleen de volleyballers maken deze overstap maar ook de voetballers van Woudia uit Westwoud zijn met regelmaat op deze velden te vinden. Het is dan ook een prima locatie om in de zomerperiode wat aan de conditie en de balvaardigheid te doen. Naast de plaastelijke clubs krijgt Westvolver ook steeds vaker aanvragen van clubs uit andere plaatsen in Westfriesland en daar buiten.

Op de rest van de baan lopen gedurende de zomerperiode schapen van dhr. Zijp uit Oosterblokker. De schapen zorgen voor het onderhoud daar waar het gaat om de hoogte van het gras.

Zo ziet u maar bij de ijsbaan in Westwoud bruist het hele jaar van de activiteiten.