Schaatsles...

...bij onze ijsvereniging

SCHAATSLES

Best jeugdlid van IJsvereniging Oosterblokker / Westwoud

Bij de verkoop van gezins-, leden-, kinder- en donateurskaarten zijn er door een aantal leden vragen gesteld over schaatsles via onze vereniging. Er worden elke zaterdagochtend ( in de periode van begin oktober tot half maart ) schaatslessen verzorgd op IJsbaan De Westfries in Hoorn. Deze lessen zijn er voor kinderen tot/met 12 jaar ( groep 8 lagere school ). Er bestaat de mogelijkheid om daar als vereniging een plek aan te vragen waarop vervolgens schaatsles gegeven kan worden. Dit wordt reeds door tal van verenigingen uit West-Friesland maar ook van ver daar buiten ( o.a. Purmerend, Wieringerwerf ) wekelijks ingevuld. In ons bestuur hebben wij de beslissing genomen om GEEN schaatstrainingen te gaan verzorgen voor onze leden.

Waarom niet:
Het geven van les wordt wekelijks door een 2-tal trainers verzorgd ( uitgaande van een groep van ongeveer 12 kinderen ). Het lastige hierbij is het eventuele leeftijds en dus vaak ook niveauverschil. Iedereen die deelneemt aan een schaatsles wil uiteraard aandacht krijgen om te vernemen of het goed gaat of dat er nog iets verbeterd kan worden. Nog een nadeel van 1 groep is dat je de kinderen die wat verder gevordert zijn geen doorgroeimogelijkheden kan bieden. Momenteel is het zo dat het binnen onze vereniging niet tot de mogelijkheden behoort om meer trainers ( met diploma ) in te zetten. Naast het geven van lessen zijn er nog een aantal andere activiteiten waartoe elke aan de schaatslessen deelnemende vereniging mee moet helpen. Met bovengenoemde in gedachten en de wetenschap dat er al een aantal leden uit Oosterblokker en Westwoud bij andere verenigingen schaatles krijgen, hebben wij besloten om dus GEEN schaatslessen aan te bieden. Wij kunnen u hiervoor doorverwijzen naar een 3-tal verenigingen waardoor wekelijks les wordt gegeven: ijsvereniging Hoogkarspel ( Solid Aqua ), ijsvereniging Hoorn en ijsvereniging Schellinkhout.
Met name de ijsverenigingen Hoorn en Schellinkhout kunnen prima nieuwe ( ook uit andere dorpen afkomstige ) leden plaatsen.
Het volgen van schaatslessen kost ongeveer € 40,00 voor 10 lessen. Meestal is het zo dat het kind + 1 van de ouders ook lid dienen te worden van deze ijsclub.

Wat willen wij je aanbieden:
Mocht je besluiten om bij een andere vereniging/ijsclub schaatsles willen volgen en je moet lid worden van die club dan bieden wij je een GRATIS LEDENKAART van onze ijsvereniging aan zodat je in een mooie winter met veel natuurijs ook op onze ijsbaan kunt schaatsen. Wij vinden dan wel dat je daar niet extra voor moet betalen omdat je ook al lid bent geworden van de ijsclub waar je les hebt. Op deze manier hopen wij als ijsvereniging je toch een goed alternatief te bieden.

De ijsverenigingen zijn

IJsvereniging Hoogkarspel   : tel.:   0228 - 564 212  ijsclubhoogkarspel.nl
IJsvereniging Hoorn           : tel.:   0229 - 210 105  ijsclubhoorn.nl
IJsvereniging Schellinkhout : tel.:   06 - 1500 4333 omniverenigingschellinkhout.nl

Via de websites kun je de nodige informatie krijgen voor het jeugdschaatsen. Succes.
Mochten er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact opnemen met Ruud Leek ( 0228 - 56 31 70 ).

Annelie | Antwoord 17.01.2013 13.51

hoi
hoe ver is de voorbereiding, kunnen we al schaatsen op de ijsbaan?

groeten Annelie Korver

Bestuur ijsvereniging 17.01.2013 13.57

Hallo Annelie,

Vandaag zijn ze bezig om de ijsbaan sneeuwvrij te maken. Als dat klaar is kan de baan waarschijnlijk open. Je leest het op de website!!